Keresés a tartalomban:
Jog

Megtévesztő autóreklámok, szerviz gondok

Az USA-ban is sok a fogyasztóvédelmi panasz

2014. augusztus 7., Faludi Linda
Címkék: fogyasztó fogyasztóvédelem panasz megtévesztő reklám kuponos akció házhozszállítás
A Consumer Federation of America (CFA, amerikai Fogyasztóvédelmi Szövetség) a helyi fogyasztóvédelmi szervezetektől egészen a szövetségi államok szintjéig összegyűjtötte az adatokat a fogyasztói panaszokról annak érdekében, hogy kiderüljön, mely ügyekben volt a legtöbb probléma 2013-ban az Egyesült Államokban. A felmérés szerint az amerikai fogyasztókat leginkább a megtévesztő autós reklámok zavarják.
A toplista első helyére kerültek a szerviz gondok és a lízingelés költségeivel kapcsolatos sérelmek is. A mesteremberek a tengerentúlon is sok fejfájást okoznak: második helyen az építkezéssel és lakásfelújítással kapcsolatos panaszok: rossz minőségű munka és a határidők felrúgása.
 
A toplista harmadik helyét a hitellel és tartozással kapcsolatos panaszok foglalják el; az amerikaiak tömegei számára jelent gondot a jelzáloghitel ügyintézés és az illegális vagy személyiségi jogokat sértő adósságbehajtási gyakorlatok.
 
A negyedik helyen a kiskereskedelem áll, ezen a területen az fogyasztóknak főként a kuponos- és ajándék akciókkal gyűlt meg a bajuk, de gondot okozott a hibás áruk cseréje és a házhozszállítás is.
 
Ötödik helyen az általános szolgáltatások: a panaszok fő okai itt is a határidők be nem tartása és a rossz minőségű munka.
 
Az amerikai közüzemi szolgáltatók sem teljesítettek túl jól: 2013-ban a hatodik helyre jutottak a panaszok számát tekintve, míg az ingatlantulajdonosok és főbérlők a hetedik helyet szerezték meg, főleg a higiéniai követelmények be nem tartása és a bérleti díjfizetéssel kapcsolatos nézeteltérések miatt.
 
Nyolcadik helyen holtversenyben a megtévesztő online kereskedők, és a fogyasztókat kérés ellenére az otthonukban zavaró ügynökök és telemarketingesek állnak, ezt követi a kilencedik helyen az egészségügyi termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszok, elsősorban a gyógyhatással kapcsolatos megtévesztő gyakorlatok miatt, a sort pedig a nyereményjátékokkal, távmunkával kapcsolatos csalások zárják.
 
http://www.consumerfed.org/news/813?utm_source=inlinetst&utm_medium=cpc&utm_campaign=inlinetst

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez