Keresés a tartalomban:
Jog

Új szemlélet a fogyasztóvédelemben

Kampány a tudatos fogyasztókért

2014. augusztus 23., MTI/SV
Címkék: fogyasztó fogyasztóvédelem Nemzeti Fejlesztési Minisztérium békéltető testület
Új szemléletet alkalmaz a fogyasztóvédelemben a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM); a tárcánál létrejött fogyasztóvédelmi helyettes államtitkárság vezetője elmondta: terveik szerint szorosabbra fűzik az állam és a fogyasztók közötti kapcsolatot, megerősítik a hatóságot és a békéltető testületeket is segítik.
Koszorús László közölte: kilenc minisztérium szakmai felügyelete alatt tíznél is több fogyasztóvédelmi jogkörrel felruházott állami szerv működik, de a szakterület kiemelt szerve a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH), illetve az alá tartozó 19 megyei felügyelőség, amelyek átkerültek a nemzetgazdasági tárcától az NFM-hez.
 
A fejlesztési minisztériumnál jelenleg készül a fogyasztóvédelem irányait a 2014-2018-as időszakra meghatározó előterjesztés, ebben egyebek mellett áttekintik a szakterületet érintő kérdéseket, törvényeket; a dokumentum várhatóan ősszel kerül a kormány elé - hangsúlyozta. Koszorús László beszámolt arról is, hogy a helyettes államtitkárság hamarosan intenzív kampányt indít a fogyasztók tudatosabbá válása érdekében, hiszen "a vásárlói kultúra fejlesztése az egész társadalom számára fontos, nemzetgazdaságilag sem elhanyagolható érdek".
 
A kampány során egyebek mellett a vásárlás előtti alaposabb tájékozódásra kívánják felhívni a figyelmet. Erősíteni szeretnék a fogyasztóvédelmi civil szervezeteket, amelyek többek között a nyugdíjasklubokba is eljutnak, az idősebb korosztály ugyanis kiszolgáltatottabb, esetükben gyakoribbak a fogyasztóvédelmi problémák. Felvették a kapcsolatot a közoktatási államtitkársággal is, hogy már iskoláskorban elkezdődhessen a fogyasztói tudatosságra nevelés - ismertette. Koszorús László arról is beszámolt, hogy a minisztériumban különös figyelmet fordítanak olyan mindennapi ügyekre is, amelyek például a mobilkommunikációs és a televíziós szolgáltatási szerződéseket, vagy a MÁV tisztasági szabályzatát érintik.
 
A helyettes államtitkár kiemelte: hamarosan megújul az NFH honlapja, "egyszerűbben, de hatásosabban szeretnék tájékoztatni a fogyasztókat, a különböző szolgáltatásokat igénybe vevőket az őket közvetlenül érintő témákról". A fogyasztóvédelmi hatóság két laboratóriumában pedig a jövőben jelentősen több terméket vizsgálnak, tesztelnek majd, hogy minél szélesebb körről kapjanak tájékoztatást a vásárlók.
 
A hatóság megjelenik olyan népszerű kommunikációs felületeken is, mint a Facebook - és hamarosan a Twitter -, a közelmúltban letölthetővé vált, fogyasztóvédelmi tájékoztatásra szolgáló mobil-applikáció mellett pedig továbbiakat is fejlesztenek. A tervek szerint a fogyasztóvédelmi hatóságot megerősítik, a békéltető testületeket pedig olyan intézkedésekkel segítik, amelyek hatékonyabbá teszik a munkájukat - mondta el Koszorús László, hozzátéve, hogy már vizsgálják ennek jogszabályi lehetőségeit.
 
Évente mintegy 100 ezer panasz érkezik a fogyasztóvédelmi hatósághoz, ennek 20-25 százaléka a közüzemi díjakkal, illetve a számlák értelmezésével kapcsolatos, ezért a rezsipontokra az eddigieknél is több figyelmet fordítanak majd. A fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkárság munkatársai a tervekről a következő hetekben személyesen tájékoztatják a fővárosi hatóság és a 19 megyei felügyelőség vezetőit. Az első találkozó Nyíregyházán volt, a következő pedig augusztus 26-án Veszprémben lesz.

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez