Keresés a tartalomban:
Jog

10 milliós bírság az RTL Klubnak

Megtévesztő összehasonlító reklám miatt kapott bírságot a Magyar RTL

2012. június 1., GVH
Címkék: tv reklám Gazdasági Versenyhivatal bírság nézettségi adatok
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) határozatában megállapította, hogy jogsértő összehasonlító reklámokat tett közzé a Magyar RTL Televízió Zrt. (Magyar RTL). A GVH ezért 10 millió Ft bírságot szabott ki a vállalkozásra.
A Gazdasági Versenyhivatal a Magyar RTL-lel szemben annak megvizsgálása miatt indított eljárást, hogy az RTL Klub által közzétett, a saját és a TV2 televíziós csatornák nézettségbeli különbségét összehasonlító reklámjai megfeleltek-e az összehasonlító reklámmal szemben támasztott jogszabályi követelményeknek.
 
A két televíziós csatorna közötti nézettségbeli különbségét zsiráfok, hangfalak és limuzinok formájában bemutató reklámok 2011. március 30. és április 16. között jelentek meg több, országos terjesztésű lapban. A GVH megállapította, hogy bár a reklámokban megcsillagozott apró betűs részek megjelölik azt, hogy az RTL Klub által elért 90 napos nézettségi előny csak a főműsoridőben és a 18- 49-es korosztályban mért nézettségre vonatkozik, de a reklámok összhatása, azok szöveges részeinek felépítése és képi megjelenítése mégis azt az általános benyomást kelthették, hogy az adott időszakban az RTL Klub nézettségi előnye a teljes lakosság körében mért teljes műsoridős nézettségre vonatkozik, holott ezen feltételek vonatkozásában az állítás nem állja meg a helyét. A GVH azt is kifogásolta, hogy a reklámokban szereplő képek a reklám valós üzeneteként megjelenő nézettségi előny mértékét eltorzítva, az RTL Klub javára felnagyítva mutatták be.
 
A GVH megállapította, hogy a vizsgált reklámok nem felelnek meg az összehasonlító reklámokkal szemben támasztott tárgyilagosság követelményének és a fogyasztók megtévesztésére is alkalmasak, így a jogsértés elkövetéséért a GVH 10 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra. A bírság összegének megállapításakor a GVH súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a jogsértő reklámok a fogyasztók széles köréhez jutottak el, azonban emellett számos enyhítő körülményt is értékelt, így azt, hogy a reklámok rövid ideig jelentek meg, a reklámok képi megjelenítésével kapcsolatos elvárások nem kikristályosodottak a korábbi gyakorlat alapján, az apró betűs részek megjelölték a nézettségi előny forrását és a forrásmegjelölés szerinti nézettségi előny valóban fennállt

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez