Keresés a tartalomban:
Pénzügyek

Egyszerűbb panaszkezelés

2014. július 24., MNB/SV
Címkék: bank panasz szolgáltató béékéltető testület MNB Magyar Nemzeti Bank fogyasztó fogyasztóvédelem
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2014. augusztus 1-jei hatállyal módosította a pénzügyi szolgáltatóknak a fogyasztók panaszkezelésére vonatkozó rendeletét. A változtatás megkönnyíti a fogyasztók számára a jegybank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központja felé a fogyasztói beadványok, illetve a Pénzügyi Békéltető Testület számára a kérelmek beadását azokban az esetekben, ha a pénzügyi szolgáltató előzetesen elutasította az ügyfél panaszát.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) módosított panaszkezelési rendeletének friss előírása szerint a fogyasztó kérheti a pénzügyi szolgáltatótól a jegybankhoz beadandó fogyasztói megkeresés vagy a Pénzügyi Békéltető Testülethez (PBT) intézhető, vitarendezésre irányuló eljárás megindítására vonatkozó kérelem formanyomtatványát, ha a szolgáltató előzőleg elutasította panaszát. A kérés nyomán a szolgáltató köteles ingyenesen elküldeni ezeket a dokumentumokat az adott kérelmezőnek.
 
A pénzügyi szolgáltatónak a panasz elutasítása esetén eddig is tájékoztatnia kellett a fogyasztót arról, hogy megkeresésével a továbbiakban a bírósághoz, a PBT-hez vagy az MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központjához fordulhat. A szolgáltatónak az elutasító döntésében emellett változatlanul fel kell tüntetnie a PBT és az MNB levelezési címét, telefonszámát, ügyfélszolgálatának elérhetőségét, illetve az ezen intézményekhez beadandó fogyasztói kérelmek formanyomtatványainak elektronikus elérhetőségét a két szervezet honlapján (felugyelet.mnb.hu/fogyasztoknak), illetve felugyelet.mnb.hu/pbt/bal_menu/letoltheto_dok). Mindez most kiegészült a nyomtatványok kinyomtatott formában, ingyenesen és postai úton történő megküldésének kötelezettségével, amelyet a pénzügyi szolgáltatónak kérés alapján és ellenszolgáltatás nélkül kell teljesítenie. A szolgáltató köteles tájékoztatni a fogyasztót arról is, hogy utóbbi pontosan milyen telefonszámon, e-mail vagy postai címen igényelheti térítésmentesen ezeket a formanyomtatványokat.
 
A dokumentumok elküldése különösen az internetes elérhetőséggel, nyomtatási lehetőséggel nem rendelkező fogyasztóknak jelenthet segítséget. A formanyomtatványok alkalmazása emellett csökkentheti a jegybankhoz, illetve a PBT-hez hiányosan, hibásan beadott kérelmek arányát is, amelyek miatt eddig számos esetben csak később, hiánypótlást követően indulhatott meg a két szervezet eljárása.

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez