Keresés a tartalomban:
Jog

Nem fiatalít a Maxilift és a Stem Cell Therapy

2014. december 11., GVH/SV
Címkék: ránctalanítás fiatalítás megtévesztő reklám jogsértés GVH fogyasztó fogyasztóvédelem
A Euro Telemarketing s.r.o a Maxilift és a Stem Cell Therapy termékeit kommunikációs kampány keretében reklámozta olyan ránctalanításra, több évnyi fiatalodásra vonatkozó és egyéb ígéretekkel, melyek valóságtartalmát nem tudta igazolni, és megtévesztő árkommunikációt folytatott. A jogsértés elkövetéséért 30 milló forint bírságot szabott ki a A Gazdasági Versenyhivatal.
A reklámokban az alábbi üzenetek szerepeltek:
 
1. gyors, azonnali hatás,
 
2. több évnyi fiatalodás ígérete,
 
3. hatás időbeli észlelhetősége, fenntartása,
 
4. sejtképződés serkentése,
 
5. ránctalanítás ígérete,
 
Emellett a termékek reklámjaiban számos alkalommal megjelentek a „Most csak”, a „most” kifejezések, erősítve az érdeklődő fogyasztókban azt az érzést, hogy a termék csak rövidebb ideig érhető el kedvezményes áron.
 
A GVH megállapította, hogy a Euro Telemarketing s.r.o által
 
• becsatolt kutatási anyagok nem feleltek meg a klinikai vizsgálatokkal szemben támasztott kritériumoknak, így nem voltak alkalmasak arra, hogy a vizsgált hirdetésekben közzétett központi üzenetek valóságát alátámasszák,
 
• megjelenített eredeti alapáron a termékek nem kerültek értékesítésre, így a fogyasztó a hirdetett kedvezményt valójában nem érte el, hiszen a kedvezményes ár volt a termék alapára.
 
A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy
 
• a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott,
 
• a teljes kereskedelmi gyakorlat a jogsértő kommunikációra épült a rádióreklámok kivételével
 
• a jogsértéssel érintett termék bizalmi jellegű.
 
A fentieken túl a GVH Versenytanácsa a fogyasztók érdekeinek védelme érdekében megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását.
 
A GVH hangsúlyozza, hogy ha egy vállalkozás kozmetikai termékének népszerűsítése során valamely kedvező tulajdonságának hatását százalékosan (vagy más hasonló módon) kívánja bemutatni, akkor ezt oly módon kell tennie, hogy
 
• a vizsgálati eredmény nem nyugodhat izolált esetismertetéseken, véletlenszerű tapasztalatokon, olyan beszámolókon, amelyek nélkülözik a tudományos értékeléshez szükséges feltételeket és eszközöket,
 
• a vizsgálatba bevont személyek tekintetében a minta kellő nagysággal és reprezentativitással bírjon,
 
• a mintavétel módja legyen megfelelő,
 
• a vizsgálatra normál, a mindennapi használattól nem eltérő körülmények között kerüljön sor,
 
• a fogyasztó előtt világosan ismert legyen, hogy egy reklámban hivatkozott vizsgálati eredmény egy szubjektív vagy egy objektív hatékonysági vizsgálat eredménye-e.
 
• a reklámállítások teljesen összhangban legyenek a vizsgálati eredményekkel és a vizsgálat lefolytatásának körülményeivel,
 
• az állítás valóságnak való megfelelését a vállalkozásnak a reklám közzétételének időpontjában tudnia kell bizonyítania.

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez