Keresés a tartalomban:
Autó

Renault Clio – jobb teljesítmény, kisebb költségek

2011. február 25., Gajdos Tamás
Címkék: Renault Clio turbó motor váltó
Az utóbbi évek "nagy találmánya", az adózási csapdák kikerülésének eszköze a kis hengerűrtartalmú, turbó feltöltéses benzinmotor, pontosabban annak járványszerű elterjedése. Ma már egyre több márkánál jellemző, hogy az elaggott klasszikus 1,6-os benzinmotorokat turbóval megerősített 1,2 literesre cserélik. Így a jármű tulajdonosa nem az 1,6-2,0 liter közötti, hanem az egy, esetleg két kategóriával kisebb osztály adóját és biztosítási költségeit fizeti, miközben a nagyobb-erősebb motorok előnyeit élvezi.
Persze a technológia maga nem új, csak sokat finomítottak rajta: leginkább a megbízhatóság és az egyenletes teljesítmény-leadás terén. Így ma már a Polo, vagy a Punto ellenfeleként csatába szálló Renault Clio sem futkározhat feltöltő nélkül. Korábban a nagy és erős sportkocsik kelléke volt ez a teljesítményfokozó, ma már inkább a gazdaságosabb üzemeltetés és a nagyobb rugalmasság elérésében segít például egy ilyen kis kategóriás, de nem túl könnyű súlyú autónak. A Clio ugyanis, mint az utóbbi évek legtöbb Renault-ja, nem adhatta alább az 5 csillagos biztonsági minősítésnél, ez viszont a sok fejlesztő munka mellett némi többlet acélmerevítők beépítését is igényelte, ami pedig természetesen többlet súlyt is jelent.
 
Nagy gond azért nincs az autó dinamizmusával és fogyasztásával sem, (bár a városban mért 9 literes átlag nem kevés...) mert a turbó szinte észrevétlenül teszi a dolgát, egyszerűen csak nagyobbnak érezzük tőle a jármű lendületét, mint amit egy ilyen kis motortól elvárnánk.
 
A szokásos franciás hibák és erények azért részben megmaradtak: ki tudja miért, nem a vezető felé, hanem inkább a szélvédő irányába döntötték a műszerfalat és a kormányt is, ami egyébként egy kicsit túlszervózottnak is tűnt. A váltó viszont meglepően jó – az előzményekhez képest: bár könnyen jár, de legalább nem akadozik és nem zörög.

A futómű, mint az autó külseje is, kicsit talán femininnek mondható, de hát milyen legyen egy elsősorban nőknek szánt négykerekű?
 
A külső méretekhez képest valószínűtlenül tágas beltér, a hölgyvezetők itt aztán kiélhetik pakoló szenvedélyüket: egy egész családnak elegendő kisebb-nagyobb rekesz, mélyedés, odú található a kocsi szinte minden szegletében.

Tekintse meg a Renault Clio-ról készült videónkat!



Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez