Keresés a tartalomban:
Autó

Nem elég biztonságos a Mazda5 és a Nissan Leaf

A vizsgált 32 típusból 13 gyengén szerepelt

2014. augusztus 5., Consumer Reports/Faludi Linda
Címkék: autó teszt törésteszt Mazda IIHS Nissan Juke Nissan Leaf műszerfal
Az amerikai Autópályabiztonsági Intézet (IIHS) friss töréstesztjeinek eredménye szerint tucatnyi kisautó közül csak egy nyerte el a legbiztonságosabb kocsiknak járó minősítést. Több népszerű kompakt, így a Nissan Leaf és a Mazda5 "gyenge" biztonsági besorolást kapott a hatóságtól, így a Consumer Reports amerikai fogyasztóvédelmi szervezet visszavonja rájuk vonatkozó ajánlását.
A Consumer Reports (CR) független fogyasztóvédelmi szervezet évek óta közli saját ajánló listáját a legmegbízhatóbb autókról. A CR számára megfelelő autóknak nem csak saját tesztjeiken, de az illetékes hatóságok ellenőrzésein is jól kell szerepelniük.
 
A kis felületű frontális ütközés teszt során az IIHS egy kemény, álló helyzetben lévő tárggyal ütköztette az autókat 64 km/h sebességgel úgy, hogy az ütközés erejének 25 százaléka terhelődjön az autó elülső részére. Az IIHS a teszt során 32 típust vizsgált, amelyek közül tizenkilenc nyert jó vagy elfogadható minősítést, tizenhárom pedig gyengén szerepelt a vizsgálaton.

Kis felületű frontális töréstesztek, 2014-ben gyártott kisautók

        Tesztbábuk sérülései
Típus Összeredmény Szerkezet Biztonsági övek, kinematikai paraméterek Fej és nyak Mellkas Csípő és comb Lábszár és lábfej
Chevrolet Volt A A A G G G G
Mini Cooper Countryman G A G G G G G
Ford C-Max hibrid A M A G G G G
Mitsubishi Lancer A A M G G G G
Subaru BRZ (2013 dec. után gyártott) A M A G G G A
Hyundai Veloster M M M G G G A
Fiat 500L P P A G G P A
Nissan Juke P P M G G G P
Nissan Leaf P P M G G M P
Mazda5 P P P G G P P
G - jó, A - elfogadható, M - határeset, P - gyenge


A Consumer Reports a friss hivatalos töréstesztek eredményei nyomán megváltoztatta álláspontját és már nem ajánlja megvásárlásra a Nissan Leaf és Mazda5 modelleket. Mindkét típus a legrosszabb, "gyenge" minősítést szerezte meg az IIHS töréstesztjén, csakúgy, mint a Fiat 500L és a Nissan Juke (utóbbi két modell eddig sem szerepelt a CR ajánlásai között).
 
A Consumer Reports beszámolója szerint a Mazda5 a japán márka által gyártott egyetlen olyan típus, amelynek teszteredményei nem érték el az elfogadható szintet. A Nissan Leaf töréstesztje során a hatóság több mint 40 centiméteres benyomódást mért az utastér elülső részében. Az IIHS megjegyezte, hogy az ütközés során a kormánymű és a műszerfal is a sofőr ülése felé nyomódott, ami komoly sérülésveszélyt jelenthet az autó utasai számára.

Két hibrid is szerepelt a teszten: a Chevrolet Volt egyedüliként szerezte meg a biztonsági ajánlást a frontális ütközések átvészelése terén, a Ford C-Max pedig elfogadható minősítést szerzett.

Frontális törésteszt eredmények:


Jó: Elfogadható:Határeset: Gyenge:
 
* 2013 december óta gyártott autók
 
** 2014 február óta gyártott autók

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez