Keresés a tartalomban:
Szolgáltatás

Hol tájékozódunk vásárlás előtt?

2013. január 7., Nielsen
Címkék: vásárlás Nielsen információ internet fogyasztó tájékozódás
Tizenegy termékcsoportra kiterjedő globális felmérést végzett a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat 2012. harmadik negyedévében. A vizsgált tizenegy különböző termékcsoport közül elsősorban a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó információkat gyűjtjük az internetről.

Élelmiszerről és italról a magyar fogyasztók 29 százaléka számára a vásárlás színhelyén látható eladásösztönző eszközök jelentik a fő információs forrást, majd az újság, valamint barátok vagy rokonok következnek egyaránt 21 százalékos említéssel. További sorrend: tévé 20, reklámújság vagy szórólap 17, Internet 13, magazin 7, valamint rádió 3 százalék. (Egy személy több forrást is megjelölhetett).
A vásárlás színhelyén látható eladásösztönző eszközök révén tájékozódnak a magyar fogyasztók közül legtöbben élelmiszer és ital mellett ruházati cikkel és cipővel, továbbá ékszerrel és dísztárggyal kapcsolatban.

Európa huszonkilenc vizsgált országának átlagában a vásárlás helyszíne után a tévét nevezték meg legtöbben, mint az információk fő forrását élelmiszerről és italról. Az átlagos arány 37 százalék a vásárlás színhelyénél, míg 22 a tévénél.
További sorrend: barátok vagy ismerősök 20 százalékos említéssel, majd a reklámújság vagy szórólap 19, Internet 17, újság 10, magazin 8, továbbá rádió 6 százalékkal.
Ami a kozmetikumról és bőrápoló szerről történő tájékozódást illeti, fő forrás a magyar fogyasztók 22 százaléka számára a tévé, majd az Internet következik 21, és a vásárlás színhelye 19 százalékos mutatóval.
A megkérdezettek egyaránt 16 százaléka említette a magazint, valamint barátokat és rokonokat, 14 újságot, 12 reklámújságot vagy szórólapot, míg 4 rádiót.

A vizsgált huszonkilenc európai ország fogyasztói legnagyobb arányban az eladás színhelyét tartják a kozmetikumról és bőrápoló szerről való tájékozódásuk fő eszközének, majd a tévét és az Internetet, sorrendben 26, 24 és 23 százalékos említéssel.
Magyarországon szintén tévé, Internet és a vásárlás színhelye a legfontosabb forrás a személyi higiénia termékeire vonatkozó információknál. A megkérdezettek 21 százaléka nevezte meg a tévét, 20 az Internetet, és 19 az eladás színhelyét.
Egészség megőrzését szolgáló termékről és gyógyszerről a magyar fogyasztók 24 százaléka számára tévé a fő információs forrás, majd az Internet következik, 22 százalékos említéssel. További sorrend: reklámújság vagy szórólap 12, barátok és rokonok, valamint a vásárlás színhelyén látható eladásösztönző eszközök 11-11, újság 10, magazin 8, valamint rádió 5 százalék.

Összességében a Nielsen által vizsgált tizenegy különböző termékre vonatkozó információk forrásaként az Internet a legfontosabb szerepet általában tartós fogyasztási cikkekkel kapcsolatban játssza. Ugyanis mind Magyarországon, mind a huszonkilenc vizsgált országban a fogyasztók legnagyobb része Interneten szerez be ismereteket mobiltelefon készülékről, személyes használatú elektronikai készülékről, elektromos háztartási gépről, autóról, továbbá háztartási felszerelési cikkről.

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez