Keresés a tartalomban:
Életmód

Nem múlt el a narancsbőr – 1 milliós büntetés

2011. április 13., GVH
Címkék: GVH büntetés megtévesztés reklám
Egymilliós bírsággal büntetett egy céget a Gazdasági Versenyhivatal, mert valótlan állításokat fogalmazott meg egy kozmetikummal kapcsolatban.
A Studio Moderna 2000 TV-Shop reklámjaiban valótlanul állította, hogy az Adonia Legtone Anticellulitisz szérum több független klinikai kutató laboratórium eredményei által bizonyítottan 9 perc alatt akár 47%-kal csökkenti a narancsbőr láthatóságát, 6 hét használat után akár 72%-kal csökkenti a cellulitiszt, 6 hét után akár 15 centiméterrel csökkenti a comb körfogatát - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A vállalkozás emiatt 1 millió forint bírságot kapott.
 
A cég az Adonia Legtone Anticellulitisz szérumot 2009. május 19. óta több értékesítési csatornán forgalmazza Magyarországon.
 
Ha egy vállalkozás az általa értékesített kozmetikai termék hatása kapcsán ígéretet fogalmaz meg, akkor az állítás valóságnak való megfelelését a reklám közzétételének időpontjában tudnia kell bizonyítania. A Studio Moderna Kft. az Adonia Legtone Anticellulitisz szérum elnevezésű termékkel kapcsolatban tett állítások igazolására független klinikai laboratóriumok 2009. évi eredményeire hivatkozott, azonban a benyújtott anyag nem bizonyította, hogy a fenti állítások megfelelnek a valóságnak.
 
Ezek alapján a GVH megállapította, hogy a Studio Moderna Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor reklámjaiban a termék tulajdonságairól valótlan állításokat tett közzé. A bírság összegének meghatározásakor súlyosbító körülménynek bizonyult, hogy a reklámok megjelentetése időben elhúzódott, valamint a megtévesztő hirdetésekkel megcélzott csoport az átlagosnál sérülékenyebb fogyasztói kört alkot.
 
Nem hatott az Antivízkő
 
Ugyancsak tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott az Alba-Regia Invest Kft., amikor reklámjaiban az Antivízkő elnevezésű készülékének vízlágyító, valamint gyógyhatást tulajdonított, ám állítását nem tudta igazolni.
 
A vállalkozás 2010. január 1. és 2010. október 5. között televíziós (Echo TV) és internetes reklámjaiban (www.antivizko.hu, www.hitel-haz.hu) az általa forgalmazott Antivízkő elnevezésű készüléknek:
 
- vízlágyító hatást,
 
- a termékkel kezelt víz által több vonatkozásban elérhető megtakarításokat,
 
- a termékkel kezelt víznek gyógyhatást és egészségre jótékony hatást,
 
- valamint bőrre gyakorolt pozitív hatást és egyéb kedvező hatásokat tulajdonított.
 
A vállalkozás nem tudta bizonyítani állításait. Előadása szerint a készülék által előállított lágy hatású víz kedvező hatásairól adott tájékoztatás csupán a személyes pozitív tapasztalatokon alapul.

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez