Keresés a tartalomban:
Jog

Fogyasztóvédelmi ajánlás

a pénzügyi szervezetektől elvárt fogyasztóvédelmi lépésekről

PSZÁF
Címkék: fogyasztóvédelem fogyasztó piaci kockázat fogyasztóbarát magatartás pénzügyi szervezet bank biztosító
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete általános, valamennyi pénzügyi szervezetet érintő ajánlást adott ki a fogyasztók védelme érdekében. Az ajánlás összegezve tartalmazza azokat az alapvető fogyasztóvédelmi elvárásokat, elveket, iránymutatásokat, amelyek a fogyasztóbarát pénzügyi szolgáltatói gyakorlatot, a fogyasztói érdekek hatékonyabb érvényre jutását célozzák.
Az általános fogyasztóvédelmi ajánlás célja a fogyasztói érdekek védelme, a jogszabályi előírások maradéktalan betartása, a jogviták megelőzése, a piaci kockázatok csökkentése, a kiszámítható és tisztességes verseny előmozdítása, a pénzügyi szervezetek fogyasztóbarát magatartásának előmozdítása. A pénzügyi szervezetek és a fogyasztók szakmai és jogi felkészültsége, érdekérvényesítő képessége jellemzően eltérő, az ajánlás ezt az egyenlőtlenséget is ellensúlyozni kívánja.
 
A Felügyelet többek között elvárja a pénzügyi szervezetektől, hogy, a fogyasztó tényleges igényeit, körülményeit és pénzügyi ismereteit mérlegelve, a fogyasztó számára legmegfelelőbb, hosszabb távon is vállalható és teljesíthető pénzügyi terméket, szolgáltatást kínálják számára, ezen túlmenően fordítsanak fokozott figyelmet az érdekeiket csak korlátozottan képviselni képes fogyasztókra (pl. kiskorúakra, idősekre).
 
A fogyasztó kapjon teljes körű, kiegyensúlyozott és közérthető információt az előnyök mellett a hátrányokról, a kockázatokról is, váljék lehetővé a hasonló termékek közötti összehasonlítás. A szolgáltatók tegyék egyértelművé, egyszerűvé és közérthetővé a szerződési feltételeket, átlátható díjjal és költséggel. A pénzügyi szervezetek számoljanak a fogyasztó megváltozott élethelyzetével (munkanélküliség, betegség stb.), reagáljanak rugalmasan a fogyasztó pénzügyi nehézségeire, segítsék a fogyasztót tisztességes és méltányos eljárással, áthidaló megoldásokkal.
 
A fogyasztóvédelmi ajánlások következetes alkalmazása, így az erősödő fogyasztóbarát szolgáltatói magatartás elősegítheti a bankok, biztosítók és más pénzügyi szolgáltatók iránti lakossági, fogyasztói bizalom fokozatos megerősödését is.
 
Az fogyasztóvédelmi ajánlás itt olvasható!

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez